onsdag 3. juli 2013

Med jord under neglene...

I dag har jeg gravd litt i jorda igjen, skulle gjort det mye oftere egentlig. Det er som meditasjon :) I går kom mamma med blomster fra hagen og drivhuset sitt som jeg skulle få. Flaks for meg at hun ikke hadde plass til alt selv ;) 

Foruten å ha fylt litt mer i staude-bedet, ble det litt i bøtter og potter ellers og. Må nok kjøpe litt flere blomster skal jeg få fylt den gamle sink-balja i år, men det er ikke meg imot. 



*Øverst til venstre: en av de to sink-bøttene jeg har ved verandatrappa; Sommerstokkrose, Middagsblomster og en "mysterieplante".
*Oppe i midten: Peon.
*Øverst til høyre Blomstene på gressløken er såå fine...
*I midten: Peon...
*Nederst til venstre: Perleblomst, den eneste løken som kom opp igjen...
*Nederst i midten: Oversiktsbilde over staudebedet, tatt fra verandaen.
*Nederst til høyre: ehh, hva heter denne igjen sa du mamma...?




-Nydelig...

Det blir bare artigere å jobbe i hagen når en får mer planter og prosjekter på gang syns jeg. Og så lærer en jo litt underveis og, ikke dumt det heller. Til våren skal jeg så mere sjøl, i år ble det altfor sent før jeg kom i gang. Holder på å planlegge hva jeg har lyst på allerede. Planlegginga er halve moroa, så gjelder det bare å beherske seg litt. Det skal jo såes, prikles, pottes, stelles, knipes osv... Det er lett å ta seg litt vann over hodet, det er jo så mye fint og morsomt man kan så...

   Ellers har vi hatt ei herlig lang-helg på hytta. Den ligger like ved sætra til foreldrene mine, og nå har de flyttet dit for sommeren med kyrne og alting. -Kjempekoselig! Og så ble det litt håndarbeide, kortspill, babykos +++ Håndarbeidet greide jeg å legge igjen oppå der, så det skal jeg blogge om senere. Blir nok flere herlige helger oppå der i sommer vil jeg tru ;) 

@->---  ---<@ 

Sommerklemmer fra Ingrid


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar