onsdag 21. desember 2011

Daler ned i skjul

Jeg elsker engler. -Helt sant. Og nå til jul kan jeg gå litt berserk med engler rundt omkring, endelig. Vi har en del nisser og, men det er englene som står mitt hjerte nærmest. De finnes jo i så mange varianter, til alle slags bruksområder egentlig. Ikke bare nips, men som trykk på t-skjorter, smykker, på blomsterpinner... Det nytter ikke å ramse opp alt sammen engang. Jeg tenkte heller å vise deg noen av mine favoritter. 




I en vinduskarm på stua er denne gjengen samlet sammen med to større nisser.10 - 13 cm høye, danner de ett lite fellesskap av engler. De to rosa fikk jeg av Thomas for ett par år siden, mens engelen med harpa er en gave fra mamma. De to andre hadde vi fra før, en hver. 




Disse har jeg fått i julegaver av ei venninne som kjenner meg veldig godt. "Hope" og "Peace" har fløyet hit helt fra London, og sørger for et internasjonalt storby-sus i englesamlinga. 




Den første her er et bruktfunn fra Engerdalsdagene noen år tilbake, og har faktisk ei lita bjelle oppi stakken. Trioen rundt te-lyset er fra Samvirkelaget, de to Tildaene i stoff har jeg laget sjøl, og de står sammen med ei nordnorsk englefrøken som også har vært julegave en gang. Engelen av netting er jeg litt mer usikker på hvor kommer ifra, den har bodd sammen med oss i mange år nå, men trur kanskje den fløy hit fra Møre-kysten for en del år siden... 


Kanhende ligger det noen nye til samlinga under treet i år også. 
Det hadde vært litt stas...


Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar