søndag 24. mai 2015

Fire uker er gått!

Av mitt 12 ukers-prosjekt er det allerede gått fire uker nå. Ikke skjønner jeg hvordan det gikk til, men det har faktisk det. Tiden flyr jo som vanlig, og jeg som trudde tolv uker var lenge... Ja ja ;) 




Det har faktisk gått utrolig mye bedre enn jeg fryktet, så langt ;) Jeg opplever ikke så mye søtsug, og energien er brukbar. -Eller den var det fremt til jeg ble skikkelig sylte forkjøla... Så alle de øktene jeg skulle rekke innen 1. juni blir nok litt tøft nå, men det var jo en annen challenge. Min egen går greit ;) Det har nok skjedd noen få ganger at jeg har spist ting jeg ikke skal nå, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Faktisk så innså jeg noe som har hjulpet meg veldig, nemlig at dette kostholdet jeg har akkurat nå er faktisk normalkostholdet for meg. Lavkarbo, lchf, er det jeg trenger å spise for å holde meg frisk, blodsukkeret under kontroll og ha det bra. Jeg har jo gått rundt og tenkt at dette er en unntakstilstand, men det er jo ikke det i det hele tatt. Falt mange brikker på plass da eg innså det. Og det hjelper masse å være besvisst på den tankegangen. At jeg ikke har tenkt på det før da, men ja ja. Jeg spiser litt annerledes enn mange andre rundt meg, men det er til det beste for meg :)



Treningen går jo bra (når jeg er frisk), det handler nå om å komme innpå igjen når formen tilsier det, håper kanskje i morgen ;) Er blitt veldig glad i å trene nå, det gir så mye energi og god selvfølelse. Før måtte jeg gjøre det så veldig skikkelig, på nivå med de som driver med fitness eller idrett nesten. -Det har jeg slutta litt med nå, tenker heller at all aktivitet er bra, og at det skal være gøy og ikke trenger være så himla innviklet og lange økter alltid. 30 min jogg er bra nok. Eller 30 min styrke på stuegulvet etter en gåtur, eller.... Dere skjønner sikkert tegninga ;) -Tenker kondis, kjernemusklatur, skuldre/rygg. 

Vekta har gått litt ned igjen, men er litt igjen til "drømmevekta" enda. -Men jeg har god tid ;) Tenker at det er lettere å holde idealvekta om jeg bruker tid på å komme dit, i stedet for å hoppe på ekstremkurer, og så ikke klare å holde meg der etterpå.. 

   Har blitt mye flinkere til å ta med meg mat/dessert/kake om jeg skal bort, og ikke tenke at jeg kan gjøre unntak bare denne ene gangen, for det går aldri bra. Det vet jeg jo. 



Så det er bare å fortsette i den gode tralten nå :) 


Klem


1 kommentar: