onsdag 20. mai 2015

Grønn terapi!


Stemningsrapport fra planterommet 
en sen mai-kveld:




Jord under neglene, "Grønn Glede" på nett-tv, regnet som stille siler ned utenfor. Katta sniker seg rundt bena mine og oppå plantebordet for å se hva som skjer. Grønn te i koppen, omplanting og prikling av villige små grønne som trenger stadig større plass, mens planer om det påbegynte drivhuset  tar form i bakhodet...




Jeg gleder meg som en unge til å ta drivhuset i bruk, 
dyrke grønnsaker og urter
 til nytte og glede for den lille familien vår. 
Det vokser i omfang inne på planterommet nå, 
sjøl om det nok ikke akkurat fyller drivhuset i år. 
Jeg har hatt flere "raid" i kjeller og uthus 
for å finne nok å plante i,
og kanhende kjøper jeg enda noen planter til etterhvert..
-Noe skal jo ikke sås før jeg får "flytta" uti der heller da ;)

Det gir en egen ro å stelle med plantene synes jeg...
Som terapi, grønn terapi :) 
Vet ikke om jeg akkurat har grønne fingre,
men jeg lærer vel etterhvert...




Klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar