mandag 15. juni 2015

Rabar-Bra!!!


Jeg hadde rent glemt denne sommergleden,
skjønner ikke hvordan jeg greide det...?

Rabarbra er jo så godt!
Enkelt å lage godsaker av,
og anvendelig i ulike desserter og andre retter
med sin friske syrlige smak :) 

-LOVE IT!!


trinesmatblogg.no


Vi har ei lita puslete rabarbraplante,
og jeg har ikke visst hva jeg skulle gjøre med / for den.
-Inntil jeg kom over denne arikkelen,
så nå håper jeg at jeg får den til å trives bedre
 og vokse seg stor etterhvert!
Jeg har jo ikke tenkt på at den og burde ha næring
og stell som andre planter..
Dumme uvitende meg..
Jaja, går jo heldigvis an å lære da ;)


Rabarbrakompott med ostekrem...


Det var ikke så mye å hente der i år, 
men har fått prøvd meg litt på kjøkkenet
med min "nye" venn ;)

Først kokte jeg litt marmelade/kompott,
eller hva skal jeg kalle det? 
Kommer jo litt an på bruksområde det da. 
-Godt var det hvertfall,
både på lk-vafler og med lk-ostekrem til...

Mmmm...


Smootie med rabarbra!


Så kokte jeg litt rabarba suppe,
kjempegodt det og!
Ble litt nysgjerrig på flere bruksområder,
så jeg brukte litt av suppa i en smootie
med kokosmelk, avokado og litt søtt..
-NAM!!!

Oooog jeg løste opp noen plater gelatin 
i kokende vann og lagde gelè av resten av suppa til slutt...
-Det var og veldig godt,
definitivt noe jeg skal gjøre igjen!


Jeg har brukt tagatesse som søtning,
men man kan jo bruke det man vil,
sukker og for de som tåler det :)

Og aprepo søtt;
rabarbra har lite karbohydrater og,
om du som jeg ikke tåler de så godt ;)


Kokke-Klem ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar