mandag 27. august 2012

Helga mi

Dagene flyr, og det blogges ikke så mye som jeg kanskje hadde tenkt. Men slik er det når man har mye å gjøre, både inne, ute og i fjøset, jeg må prøve å prioritere... 

I helga har jeg prioritert koselige ting :) 

Lørdag gikk med til avslapping i sofaen det meste av dagen. Og det var skikkelig godt etter flere sene kvelder på rad, for morgenen er jo alltid like tidlig for en bonde(kone). Gjorde bare det vi strengt tatt måtte, ellers ingenting. På kvelden var vi i bursdagen til ene kusina mi i Engerdal, en trivelig kveld :) 





Søndag besøkte jeg mine foreldre på sætra, det fineste stedet på jord :) Dagen gikk med til ysting, som er veldig trivelig, men tidkrevende. Særlig siden vi lagde fast myssmør denne gangen, som skal kunne høvles... 
   Hadde en veldig trivelig dag med mamma i yst-stua, med håndarbeide og skravling i tillegg til en del smaking fra gryta... Utpå dagen kom bestemor og tanta mi fra nordland opp en tur og, trivelig da jeg ikke ser henne så ofte. Hun driver blomsterbutikk, så jeg sikret meg noen gode tips på den fronten også. Man må jo passe på ;) 
   På tur hjem benyttet jeg sjansen til å plukke litt solbær i hagen hjemme hos mine foreldre. Og da jeg kom hjem vartet "gubben" opp med en romantisk middag for to, med elgstek, ovnsbakte grønnsaker og herlig hjemmelaget saus... 

Trur jeg må ha giftet meg med verdens beste <3



Jeg har også strikket litt nå og da, og nå er de ferdige. Enkel tv- og skravle-strikk, supert å ha liggende i gavekurven! Og der ligger de nå og venter på den perfekte anledningen til å skifte eier... Strømpene er strikket fra tåa og opp, siden jeg tenkte å bruke opp dette garnet til dette prosjektet. Så jeg strikket og strikket, men da jeg var i ferd med å passere kneet, og fortsatt hadde igjen garn ante jeg at jeg hadde gått på en liten smell ang garn-beregning... Så da rekket jeg opp igjen til de hadde passe lengde, og avsluttet der ;) 

Garn: Mor Åse superwash ullgarn
Pinner: 3,5 mm
Antall masker: 48
Størrelse: 38-40.
Fremgangsmåte: Tå opp, 2rett 2 vrang oppå foten, rett under. Ribben fortsetter oppover leggen hele runden rundt. Avsluttet med ca 5 cm 1 vridd rett 1 vrang. Felles løst av. 
Farger: Melert grå på tå, hæl og vrangborden oppe, samt i striper på 4 omganger. Lys blå i de litt bredere stripene på 8 omganger. 


Håper du også har hatt ei fin helg :) 

Ingrid-klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar