mandag 10. desember 2012

Hjemmelagede "meiseboller"

Hei, i dag er det nøyaktig to uker til jul, og her i huset vaskes det i dag. Nå er det kjøkkenet som sto for tur, det har jeg gruet meg litt til faktisk. Men nå er mye gjort, tar ei lita pause nå før jeg skal rydde på plass det siste og starte på middagen. 



Det jeg grudde meg mest til var å rydde ut av mat-skapet, for der blir det fort mye rart. Og mens jeg dreiv der og lempet ut mel, gryn, nøtter, hermetikk, suppeposer og gudene vet hva, kom jeg til å tenke på et innlegg jeg så for litt siden på Hagerommet. -Dermed var det ikke vanskelig å bli av med diverse rester av mel og gryn, samt rosiner og en musli som jeg glemte å ha i krydder i...  -Perfekt, nå blir det god og næringsrik mat til de små fuglene i stedet. Ja ekornet som vanker her hos oss spiser sikkert sin del og vel så det han også ;) Som bindemiddel brukte jeg Flott matfett, smeltet det over svak varme, og rørte inn det jeg hadde for hånden. 

Kan også brukes som julegave til de som har det meste, og er glad i å fòre fuglene. 


Ingridklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar