søndag 27. januar 2013

Søte små

Sist torsdag, på selveste bursdagen til Thomas kom kalv nr seks til verden her på gården. Vi var veldig spente siden kua virka klar i flere dager, men det gikk utrolig bra lell! Med litt hjelp kom han til verden, stor og fin og utrolig søt! Litt lik mamma`n sin, men mest lik seg sjøl, akkurat som det skal være. 
   Han spiser, trives og vokser. Og hver gang vi kommer spretter han opp for å se om det er mat eller kos å få. Han har selvsagt smeltet hjertet mitt for leeenge siden...


Han måtte jo og få en fødselstavle, slik jeg har laget til de andre. Et morsomt minne å ha, i alle fall for min del ;)

Har også laget fødselstavle til kalv nummer fem nå, hadde helt glemt å ta bilder av han, nesten litt flaut... Ferdinan ble født den 1. november i fjord, og begynner å bli stor gutt nå. Skikkelig søt med litt "baby"-trekk enda. Han er jo fremdeles yngstemann oppi bingen med de andre kalvene. Men bare vi kommer litt nærmere våren skal vi nok flytte litt om, og da kommer The Big Boss sammen med Ferdinan og Hermine. De blir mer jevn-store, og får det nok moro i lag, tenker jeg. 



Selv om jeg nok er litt inhabil, så synes jeg alle kalver er såå søøøte... Særlig når de er små, men de er fine uansett hvor store de blir. Man får lett litt ku-galskap når man jobber med så fine dyr, er jeg redd. Alt med ku eller ku-mønster på er en hit, til jul fikk vi blandt annet vekkerklokke som rauter, og ei juletrekule formet som ei ku! DritKUlt!! ;)


Ferdinan og Hermine

Ellers er det bare sløve-dag her i huset i dag. Sport på tv og litt håndarbeide... Hvis jeg gidder... Har gjort litt da ;) 

Søndagsklem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar