søndag 6. januar 2013

Strømper i fleng

Det er lett å sette seg litt fast i ett spor noen ganger... Særlig når det er enkel strikk som fører til ganske fine små-plagg, har jeg en tendens til å trykke på repeat-knappen og koble ut hjernen litt. Noen ganger er dette helt greit, og jeg fikk igrunnen brukt opp det jeg hadde igjen av Rubin-restene etter vottestrikkinga før jul. 


Denne gangen ble resultatet tre par med strømper, ett par med "vanlig" fana-mønster, ett par med smalere striper og litt andre og mindre stjerner, og ett par med bare de smale stripene. Strømpene er strikket fra tåa og opp, som jeg synes er finest på slike mønster-strømper (eller hvis man er usikker på hvor langt garnet rekker). 

Etter ei lita mønster-strikkefasthet-krise i går som nå er midlertidig avblåst, er jeg i gang med neste prosjekt på pinnene. Litt tynnere pinner denne gangen. Og jeg er fortsatt spent på hvordan det vil gå ;) 

Søndagsklem fra Ingrid

1 kommentar:

  1. Så flotte sokker!
    Ja repitknappen kommer lett på...jeg fikk det på pulsvarmere som jeg strikket før jul...:)
    Takk for hyggelig hilsen:)..og du må prøve å plante primula ut...en får jo glede av de flere ganger:))

    SvarSlett