mandag 3. mars 2014

Blå-toner...





Disse sokkene er et skikkelig restegarn-prosjekt! Jeg fikk jo mange små-rester, og her var menngen å strikke opp alle de blå... Men garnet holdt ikke så langt som jeg trudde gitt, store herresokker (str 45!) sluker virkelig garn! Så jeg måtte spe på med litt grønt, litt brunt, litt grått, litt hvitt.... Ja du ser jo hvordan de ble. Ikke verdens fineste sokker, men litt morsomme da. Og garantert like varme som hvilke som helst andre tjukk-sokker!




Disse var litt mer lettvinte å strikke da, tå og opp, rett, strikket til det var tomt for garn, så en liten vrangbord-kant av en annen slektning. -Ferdig! Startet på disse på strikkekafè i forrige uke da jeg ikke hadde med meg nok restegarn til sokkene over her. 

#Strikkevettregel nr 1: legg aldri ut på langtur uten nok garn! 

Kunne ikke vært mer enig i den. Det er jo bare litt krise å være på strikkekafè eller symøte, og gå tom for garn! Det er nok alle strikkere sitt største mareritt vil jeg tru. Det gjelder hvertfall for meg :) 
   Etter at alle ender ble festet på sokkene over her i dag har jeg endelig fått begynt på noe nytt ;) Har gledet meg til å begynne på noe annet enn sokker (sjøl om det ikke er noe galt med å strikke sokker altså), det har blitt en del par i vinter... 

Strikkeklem fra Ingrid


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar