mandag 18. august 2014

Jenny sin Fana-genser

Nå kan høsten og vinteren komme, Jenny-gullet er klar ;) 

He he kanskje litt overdrevet da, 
men genseren er hvertfall ferdig. 
Jeg fant den igjen sist mandag, 
siden det har jeg strikket ferdig bolen (manglet veldig lite),
tatt jomfruturen med symaskina over strikketøyet,
og sydd i ermene, sydd ned beleggene og 
strikket halskant (som også er sydd ned...).




-Fiks ferdig!

Jeg virkelig eeelsker disse gamle strikkemønstrene, 
de blir liksom aldri "utgått på dato",
ironisk nok...

Jeg hadde riktignok hjertet litt oppi halsen da jeg satte meg ved symaskina med genseren i fanget, men det gikk da ganske bra det. Er i gang med å montere ei jakke nå, og syr sjøl, så det ga nok litt mersmak å klare seg sjøl og.. 

Mønster til Jenny sin fana-genser fant jeg i Tove Fevang sin bok "Klassisk småbarnstrikk". Der er det mye fint, må nok strikke mer derifra ;) Jeg hadde noe Silja superwash liggende, så da brukte jeg likegreit det, i rett "strikke-fra-garnlageret" stil. Det gikk med ca 180 gram, og jeg har igjen litt av begge fargene fortsatt. Kanskje det blir noe matchende tilbehør da, ikke umulig...  





Strikeklem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar