onsdag 3. september 2014

Sommer(ferien) -over!

Sommeren er over, og det er høst. 
September er i gang,
og jeg jobber med å komme igang igjen.
-I gang med gode rutiner, 
trening og sunn mat..

Mandag var den 1. september,
en perfekt dag å "starte" opp igjen på :)


http://www.helenedrage.com/


Meldte meg også på her,
på"sukkerfri-september". 

Jeg vet at jeg kommer til å sprekke, 
har faktisk allerede gjort det... 
-Men jeg er fast bestemt på at det skal bli med de to sprekkene.
Èn i går, den må jeg nok bare ta,
og prøve å lære av den.
Til helga skal vi i konfirmasjon,
så da må jeg jo og beregne å sprekke. 
Skal prøve å gjøre skaden så liten som mulig da. 
Litt kake på lørdagen, 
ikke noe annet sukkerholdig.
-Men så er det rett tilbake til opplegget. 





-Treninga er også (såvidt) i gang igjen. 
På mandagen startet også Zumbaen opp igjen, -HURRA!!
Og i dag har jeg hatt en intervall-økt på mølla mi <3. 
-Herlig!

Planen videre er å komme godt inn i treningsrutinene jeg hadde før sommeren. Formen bærer preg av ferie, så jeg starter litt pent opp igjen. Planen er som følger:

*Tre økter i uka, man-ons-fre, eller tirs-tors-lør.
*Få med både utholdenhetstrening og styrke, to økter med hver minimum. 
*Valgfri aktivitet  i helga, trilletur, sykkel, gåtur...
*Ha lavkarbo knekkebrød, brød eller musli tilgjengelig. Da "trenger" jeg ikke spise vanlig brød. 
*All annen aktivitet ser jeg på som ren bonus; trilleturer, gåturer med vovsen, sykle på butikken eller levere Jenny i bhg. 

Denne første uka blir kanskje ikke optimal, men jeg skal gjøre det beste ut av det. Om jeg ikke får trent fredag (vet ikke når vi reiser nedover), så tar jeg det lørdag eller søndag. Om ikke annet så en gåtur.

- Og neste uke er det ingen unnskyldninger.

Henger opplegget på kjøleskapet, så jeg blir minnet på det daglig. 

Vet ikke riktig hvor lenge jeg skal si at dette opplegget gjelder, men to mnd må vel være greit. Så  skal jeg evaluere resultater og se om jeg skal legge om strategien litt da. 

    -Jepp! Da er det ut på kjøkkenet og lage musli, det er så godt oppi youghurten, over cc, bær og kesam, til litt lett-is... 



Motivasjonsklem fra Ingrid



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar