tirsdag 23. september 2014

Kylling-gryte !


Sunt og godt, -og enkelt og lage :) 

Vi hadde kyllinggryte til middag i dag, det er en favoritt  hos oss. Tenkte jeg kunne dele oppskrift/fremgagnsmåte for de som måtte lure...


Til to voksne og ei lita snuppe bruker jeg:

3-4 kyllingfileter
Litt olje/smør å steke i
2-3 gode ss rømme/ creme fraiche
ca 0,5 dl melk (valgfritt)
Grønnsaker; paprika, hermetiske erter/kikerter, løk, kvitløk,  mais, ananas... Jeg tar litt forskjellig, etter hva vi har og hva jeg har lyst på. 
Krydder; litt salt, kumin, chili og grillkrydder ble det i dag. 

Skjærer kyllingen i passe små biter og steker den på middels varme i gryta. Tilsetter så paprika, løk og kvitløk etter noen minutter. Når kyllingen har stekt litt (men ikke gjennomstekt) tilsetter jeg rømme/creme fraiche, evt melk, evt grønnsaker (erter, ananas ol), pluss krydder. Lar det stå og trekke til kyllingen er passe kokt, men ikke tørr. 





Serveres med ris, salat, loff eller hva du har lyst på. 

-Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar