tirsdag 3. mars 2015

Ostekake!!!


I helga var vi i bursdag til bittelillesyster,
og hadde med kake ;) 
Som alltid når jeg spurte om vi skulle ta med kake
var det ostekake som ble spurt etter.
-Det er liksom blitt sånn 
at det er det jeg pleier å ha med..

-Men nå tenkte jeg å være litt lur,
og spurte jubilanten og det var ok 
med lavkarbo ostekake denne gangen?




Før har jeg alltid laget denne oppskriften fra Tine,
med stort hell :) 
Så jeg var veldig spent på hvordan det ville bli nå da ;)
Jeg googlet "lavkarbo ostekake",
og på toppen av lista jeg fikk opp tronet:
-Det måtte bli den, 
jeg er fast leser av bloggen hennes, 
og har testet flere oppskrifter før,
-alltid vellykkede!

@->--

-Og det ble det jammen denne gangen også!
Alle syns den var så god,
dette kunne da ikke være lavkarbo/dia???
-Joa, det er det ;) 
Søtsmaken blir en helt annen av 
tagatose/tagatesse enn med annen søtning.
Her finns det ikke sneven av bitter ettersmak
eller ekkel kjølig følelse.
-Bare godt!!!

(Kjenner det litt hvis man spiser mange biter da,
jeg blir litt oppblåst og "boblete" i magen
etter to-tre biter...
Det er jo bare å begrense seg,
og det er ihvertfall lettere med ei sukkerfri kake!)

Så denne anbefales på det varmeste :) 

Ingridklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar