søndag 19. juli 2015

Tredve-åra. ..

 Så kom de da omsider til meg og,  Tredve-åra. .. Jeg har jo visst om at de nærmet seg med stormskritt,  og nå slipper jeg å grue meg mer ... For jeg må nok innrømme at jeg ikke bare har gledet meg til de. Når det er snakk om å runde ett nytt tiår blir det liksom så veldig mange år plutselig.  Sjøl om det er bare ett år mer enn I fjord føles det så mye mer. . 





Jeg har tenkt mye på denne bursdagen,  på selve feiringen og på tiden etter.  I ukeavis har jeg fundert på hva som skulle serveres av mat, drikke og kaker, hvor og hvordan det skulle gjøre,  hva jeg skulle ha på meg  osv... 
   Kalaset hadde vi I går,  og alle forberedelsene og valgene er tatt. Menyen ble  kyllingsalat med massevis av godsaker,  vin eller øl  for de som ønsket,  og så klart  kaker og kaffe utpå kvelden.  Jeg hadde "ny" kjole og ny sveis, og følte meg veldig fin og fresh . :) Stemningen var god,  latteren satt løst  og det virket som om alle hadde det trivelig.  Jeg fikk ufattelig mye fint,  mye nyttig på litt  ulike vis ;) 


.
I slutten av tjue-åra...


Når det gjelder det å bli tredve, så har jeg fått ett litt annerledes syn på det med alderen og sånn... For jeg tenkte litt sånn at når jeg ble tredve så måtte jeg bli voksen.  Det er liksom ei naturlig grense der... Og nå som jeg har krysset denne magiske grensa så kjenner jeg at det stemmer jo.  På ett vis... Men ikke helt slik som jeg hadde sett for meg.  For jo, jeg kjenner at det er på tide å bli voksen nå,  bli trygg på seg sjøl, og ta ansvar for seg sjøl. Ansvar for egen helse, og gjøre det som er riktig for seg,  og ikke bruke unødvendig energi på hva andre måtte mene om ditten og datten.  
   Jeg kjenner at det er naturlig å ta ett skritt eller flere I den retningen nå. Det blir helt sikkert ikke bare enkelt, men jeg har faktisk litt mer sjøltillit  og ro nå  kjenner jeg,  noe er I ferd med å skje... ;) 


I starten av Tredve-åra!


-Tredve-åra  er veldig fine så langt,
 jeg gleder meg til å oppleve mer av dem!


-Klem fra "gamla" ;) 

*hihi*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar