torsdag 9. januar 2014

Sporty raggsokker...


...Strikket av Viking Sportsragg i DEN herlige farga!  





Her kommer en meget enkel forklaring av fremgangsmåte:

Jeg la opp 60 masker, strikket ca 25 cm vrangbord og så "min" enkle rille-hæl med kile-felling under. I hælen hadde jeg 30 masker, og den er 10 riller lang med tilsammen 10 masker i kilen. Deretter strikket jeg foten videre fremmover til sokken målete18 cm fra starten av hælfellinga. Felte deretter av tåa på vanlig måte. 

Egentlig skal disse i gavekurven, den er litt slunken nå etter jula... Meeen det kan holde hardt, for disse ble jeg veldig godt fornøyd med. Supetmjukt og godt garn i ei farge jeg er veldig svak for, og god passform på foten. Har veldig lyst på genser eller jakke i dette garnet egentlig... Men har litt flere ting på lista over ting jeg vil lage meg  så vi får sjå... 


♡ Strikkeklem fra Ingrid ♡


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar