mandag 27. april 2015

Mitt helt eget 12ukers prosjekt!

Det har blitt veldig populært med challanger og utfordringer nå, både innen fysisk aktivitet, kosthold og ellers. Jeg meldte meg på Helene Drage sin challenge; 30 økter i tidsrommet 20. april til 1. juni med fokus på treningsglede. -Og det funker dritbra! Jeg har kommet igang igjen med treningen, og føler den før savnede gleden over å være i aktivitet og å bli sprekere. Så enkelt er det faktisk å "lure seg selv", hvertfall for min del. Konkurranseinstinktet kan man virkelig bruke til noe nyttig! Og det tenker jeg nå å bruke til noe enda mer nyttig, for meg hvertfall ;)


Jeg har nemlig laget min helt egen utfordring:




 I disse ukene skal jeg:

-Holde meg sukkerfri, i alle tenkelige betydninger av ordet. 
-Spise og drikke kun lavkarbo, uansett situasjon.
-Være i fysisk aktivitet minimum fire ganger i uka. 

Jeg velger å ikke ha vekta som hovedfokus, men det er jo klart at det er en ekstra motivasjon ;)

Jeg lager meg ikke noen treningsplan i første omgang, men holder orden på antall økter, og at det blir både styrke og kondis. Jeg vil at treningen skal være så lystbetont som mulig, så blir det kanhende lettere å gjennomføre ;)





Mitt utgangspunkt for denne runden :) 

Jeg kom til å tenke på noe i dag; 
-Det er mye mer overkommelig å tenke at jeg skal gjøre dette her i 12 uker, enn at slik skal jeg faktisk leve resten av livet mitt.. 

   Etter de 12 ukene skal jeg såklart ikke bare gi meg, men da har det forhåpentlig blitt en vane. -Og jeg jobber med å finne meg en belønning jeg skal gi meg sjøl etter disse ukene. Det skal ikke være relatrert til mat/drikke, og det må være noe verdt å jobbe skikkelig for. For det blir helt sikkert tøft å komme seg gjennom, det er jeg forberedt på. Det er da det er så greit at det "bare er for disse ukene". Så får vi se om jeg er like lett å lure som jeg trur. 

*krysser alt jeg har for det*


Hvis flere vil bli med hadde det vært skikkelig moro, så har du lyst bare sleng deg på! Jeg har tagget bildene mine på instagram som kan relateres til dette prosjektet med #mitt12ukersprosjekt, bla.a. Jeg heter frusvenningsen (såklart ;))
-Veldig gøy om det dukker opp flere bilder der etterhvert hvis flere vil dele. Dette er yhøytidelig og hver og en velger sjøl hva man vil legge idet. 

Lyst til å komme igang med en sunnere livsstil?

-Så kom igjen, sleng deg med da vel!


Supermotivert Ingridklem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar