onsdag 22. april 2015

Nye sko og økt 1/30 !


Gulerota mi for utholdenhetstreninga i vinter har vært å komme i form til å begynne å jogge når snøen smelta til vårs.. -Og den er jo borte fra veiene, og det har begynt å tørke opp litt her nå, så da var det bare å sette i gang ;) 


Rosa Nike sko <3 


-Og med nye fiiine joggesko på beina mota jeg meg opp til min aller første joggetur ( på mange år ) i går kveld.. Og det gikk jo greitnok det egentlig. Regna ikke med å jogge hele veien, og gjorde heller ikke det, sjøl om jeg nok kunne ha jogga mer enn jeg gjorde :P Det får bli neste gang, må jo ha litt progresjon og etterhvert håper jeg. Men føltes egntlig greit altså. 

Den mye omtale motivasjonen min er på stigende kurs nå "bankibordet", så da gjelder det å ha en plan... Den skal jeg strax lage, ikke altfor streng denne gangen i håp om å ikke gå lei altfor fort.. Jeg slengte meg jo på en challange i forrige innlegg, og min lille jomfrutur i går kveld ble da økt 1/30. 

På allbruks-rommet vårt skjer det og litt nå. -Nei, jeg har ikke fått rydda sjøl om jeg håper å få tid til det (og) ganske snart.. Det har fått enda en funksjon, nemlig planterom! Ikke dårlig å få så mange ting inn på ett rom altså, kontor, syrom, lager og nå planterom. Her står nemlig det jeg har sådd, og nå har igrunnen alt spira, så nå gjelder det å følge med utover med vanning, temperatur osv. Tenkte å blogge litt mer om dette når plantene har blitt litt større :) 

-Og i helga henta vi vårt nyeste skudd på stammen; nemlig elghundvalpen Gaisa! Så nå er alle gubbens jaktbehov dekket, nå har vi både elghund og harehund, håper vi ;) Doris (blanding av dunker & beagle) blir ett år i mai, og Gaisa er åtte uker nå, så det blir spennende når de får komme til skogs etterhvert for å lære hva de skal snuse opp ;) Vi ser med en gang at de er veldig ulike typer, èn rolig og avslappet og èn mer vimsete og leken. Herlig med personligheter, og det blir morsomt å være vitne til hvordan de blir bedre kjent og forhåpentlig veldig gode venner etterhvert. Herlige som de er, hver på sin måte <3 

-kos med vovsene <3 <3 

-Ha en fin dag! 

Klem 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar