søndag 30. oktober 2011

Antikk-messe i Vikingskipet

To ganger i året arrangeres det antikk-messe i Vikingskipet på Hamar. Her kan du finne absolutt alt, hvis du bare leter nøye, for her finnes det virkelig noe for enhver smak. Jeg var det i vår, og i går var det på tide med ny tur. Det var femti boder mer i høst enn det var i vår, og det merkes! Det var også masse folk, jeg trur egentlig lørdag er den travleste dagen på slike ting, folk reiser jo lange veier for å komme seg dit. Vi som kom fra Trysil hadde bare tatt en liten "svipp-tur" i forhold.



Det fantes masse fine gamle tre-møbler, som senger, kommoder, skrivebord, bord og stoler +++. Skulle hatt et helt tomt hus eller hytte å bare fylle opp med slike ting, de er jo så fine og spesielle! Jeg faller alltid pladask, selv om jeg ikke har hverken plass eller penger til slike shopping-stunts. Ellers er det jo masse glass-tøy, serviser, sølvbestikk, frimerker, mynter, interiørting, brudekjoler, duker og håndarbeide av ulike slag. Jeg kunne kjøpt så uendelig mye mer, men jeg vil jo gjerne kjøpe ting vi har bruk for, enten i huset vårt selv, eller i gaver. Dermed ble fangsten denne gangen som følger:


Søt mugge, tar en liter. 
Ser ut til å være ubrukt.


Smykkeskrin i "jordfarger".
Ender muligens opp som julegave, 
hvis jeg greier å gi det bort... 


Lita heklebrikke, ca 12 cm i diameter,
pluss liten engel.


Små engler i "glass" 
(antakelig hardplast av ett eller annet slag)
med hempe til å henge f.eks på juletreet. 

Jeg er veldig bra fornøyd med hva jeg kjøpte, og hva jeg lot være å kjøpe, stort sett. Vi var der inne i fire timer, men rakk ikke gå over alt, var litt igjen da vi måtte snu nesen hjemover. Men det var igrunnen greit, begynte å bli litt sliten og mettet på alt sammen. Jeg er igrunnen ikke så glad i å shoppe at jeg går i mange timer hvis det ikke er noe spesielt jeg skal ha. Da finner jeg det jeg skal ha, og ferdig med det. Men på slike store messer og loppemarkeder er det gøy å gå og se da, finnes jo alt mellom himmel og jord. 
   Gleder meg allerede til våren igjen, og neste tur til dette loppis-paradiset :) 

Ingrid


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar