onsdag 26. oktober 2011

Litt om oss

Hei igjen. Jeg tenkte at en naturlig vei videre nå er å presentere den lille familien vår, det er jo tross alt dagliglivet jeg blogger om, og da er familien en stor del av det. Så uten noe mer dramatikk kjører jeg i gang:


Tigergutt









Minstemann i huset, både i alder og fysikk. Han er en supertøff pusegutt på fire måneder, Han elsker å bølle og leke med alt som lager lyd eller leer på seg. -Som kattunger flest antar jeg, Han er litt bortskjemt, både i matveien, og med kos, men han er uansett "knøttisen" i familien vår. 


Kajsa


Kajsa er bikkja vår, en golden retriver vi har overtatt i voksen alder på grunn av allergi (hos den tidligere eierens nye kjæreste). Hun er livlig og søt, rampete og bortskjemt (på kos i hovedsak), leken, tillitsfull og lydig for det meste. 



Thomas


Han er kjæresten, bestevennen, og om ikke mange månedene; mannen min. Vi har vel egentlig "visst om hverandre" siden barneskola, men det var på 16. mai fest for snart tre og et halvt år siden det sa pang for alvor. Siden det har vi nesten ikke vært fra hverandre. Han er odelsgutten på gården vi bor på, og utdannet snekker. Det kommer godt med når vi skal begynne å ruste opp her for alvor.


Ingrid


Jeg er kjæreste, samboer, masekråke, matmor, husmor (prøver), snart bondekone (forhåpentlig), ekspeditør og forfatter her på "Bonderomatikk"-bloggen. Jeg er lidenskapelig opptatt av håndarbeide, gamle skatter, og at de jeg er glad i skal ha det bra. Jeg er medlem i blindeforbundet, men er ikke blind. Synet mitt kan være vanskelig å forklare siden det kommer veldig an på lyset rundt meg. Jeg ser ikke på meg selv som handikappet, men finner som regel en måte å mestre ting på. 

Vi er glade i friluftsliv, for eksempel skiturer, pilking, fiske og jakt. Både Thomas og jeg er oppvokst på gård, og trives godt i fjøset. Jeg er kanskje mer glad i å kose meg kuene, og han er kanskje mer flink til å kjøre traktor, så jeg synes vi utfyller hverandre godt. Etter en del veilednings-møter i løpet av sommeren og høsten begynner vi nå å nærme oss å skrive søknader. I forbindelse med oppstart på gården er det mye som må gå i orden, finansielt for eksempel. Dette er vi veldig heldige og ha god hjelp til, siden vi er med på et prosjekt som tilrettelegger for mer landbruk i distriktet (Nordøsterdalen sånn ca). 
   I morgen og på fredag skal vi på kurs som egentlig er for avløsere, men som vi i vår situasjon vil ha god nytte av. 

Så da er det vel bare å ta kvelden, for å være klar for en lærerik dag i morgen. 

Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar