torsdag 27. oktober 2011

Inspirasjon

Jeg elsker det når julebladene kommer hvert år. Da prøver jeg å kjøpe to stykker, jeg studerer lenge for å finne de to aller fineste. Disse sparer jeg alltid på, slik at jeg nå har en anseelig bunke som jeg tar frem hver høst når kveldene begynner å bli mørkere. Da tenner jeg masse levende lys, brygger meg en kopp te, og krype under pleddet på sofaen for å virkelig kose meg. Og hvert år finner jeg nye ting som begeistrer meg, selv om jeg kanskje har hatt det bladet i flere år allerede uten å legge merke til det som fenger meg dette året.
   Slik var det i år også. I "Familien Juleidèer" fra 2008 fant jeg det jeg visste med ên gang måtte bli årets juleprosjekter. Hvor mange det blir, og hvem som skal få i gave er ennå ikke bestemt, men det er ennå ei stund igjen å finne det ut på.




Disse bildene inspirerte meg veldig, og etter litt konferering med min lappe-mamma fant jeg ut at det kanskje ikke var så vanskelig å få til noe slikt. Jeg avtalte sydag med Therese, ei god venninne som deler min interesse for sying og kreativt arbeid. Egentlig hadde jeg noe kjedelig monteringsarbeid jeg skulle gjøre først, men fant fort ut at det får bli en annen gang. -Jeg måtte bare begynne på disse søte papirsøm-sakene. 


Tanken er å lage små brikker av hver enkelt av disse stjernene, og bare kante de med passende stoff. Slik de er nå er disse stjernene 20 cm tvers over i spissen på de lyse snippene (håper du skjønner hva jeg mener). Hvis jeg kanter med f.eks fem cm bredt stoff, blir de 30 cm ferdige, det er jo egentlig en grei størrelse. Tenker jeg kan gi bort disse i julegaver, kanskje sammen med te-lys-holdere som passer til...
   Jeg har også veldig lyst til å sy løper til meg selv i samme teknikken, bare jeg er ferdig med julegavene. Jeg har fått helt dilla, så regner ikke med jeg går lei med det aller første. Det er bare slik jeg er med alt, enten er det kjedelig så jeg ikke gidder, eller så får jeg helt dilla og klarer ikke slutte. Kunne tenkt meg et mellom-gir egentlig, men nå når det nærmer seg jul er det egentlig litt greit og. -Får jo lagd litt julegaver da ;)

Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar