fredag 21. september 2012

Fòrer fuglene

En av mine (mange) yndlings-ting å gjøre om høsten, 
er å fòre fuglene. 
Nå har det jo plutselig blitt så kaldt,
 og "skikkelig" høst ute her i Trysil. 
Du kan tro jeg koste meg da jeg fant frem 
både mat og annet utstyr,
og danderte det i bjørka vi har i hagen :) 


Da vi kom inn fra fjøset i morges
var det et yrende liv der ute.
Jeg blir alltid like imponert over hvor fort småtassene
finner maten vi setter ut til de. 
Det ble en del utpå ettermiddagen
i går jeg ordnet til,
og nå er det mange der allerede.


Fòr tok jeg av det vi har igjen fra i fjord, 
det har jo ligget i plastpakkene sine uåpnet,
og ikke noe var utgått på dato :)
Vi fòrer "tradisjonelt",
med meiseboller, nøtter og solsikkefrø
fra fòrbrettet/huset som Thomas snekret 
på sløyden da han gikk på skola. 
Ekstra koselig å bruke,
synes jeg :)


Har lyst på litt flere matere, 
til nøttene for eksempel.
Praktisk å slippe å henge opp hele poser egentlig,
men enn så lenge så blir det slik. 


Fins mange fancy matere på markedet,
disse er fra Plantasjen.
Kanhende det blir et punkt på 
årets ønskeliste til jul :) 

Kvitrende klem 
fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar