mandag 3. september 2012

Hjemmelaget fiskesuppe

I dag har jeg laget fiskesuppe fra grunnen av for første gang, og det ble skikkelig godt! Det finnes veldig mange ulike oppskrifter på fiskesuppe, så jeg endte vel opp med en blanding av flere...
Derfor tenkte jeg å dele med dere sånn ca hvordan jeg lagde suppa:

-to små torskefileter
-to små laksefileter
-en løk i smale båter
-tre gulrøtter i små biter
-en halv brokkoli  i små buketter
-1/2 l fløte
-en fiskebuljongterning
-dill
-hvitløk
-salt
- 1/2 l vann 

Jeg startet med å frese løken i smør til den var blank. Så hadde jeg oppi gulrot og ca 1/3 l vann og 2/3 l fløte, pluss buljongterningen, hvitløkskrydder og dill. Lot dette koke i ca 15 minutter, før jeg hadde i brokkoli og lot det koke i ytterligere fem minutter før jeg smakte til med salt og hadde oppi fisken. Den fikk stå og trekke i fem minutter, og voila! 

Smakte kjempegodt med litt mer dill på toppen, og litt ost som fikk smelte nedi suppa.... 


Kokkeklem fra Ingrid



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar