lørdag 15. september 2012

Jul i september?

Ja, jeg vet det har vært en elendig sommer, 
men nå begynner jeg virkelig å lure. 
Jeg tok meg en liten runde i hagen i går
etter å ha gått en tur...
Der så jeg noe lyst i bedet, og tenkte at 
det var da merkelig så lyse disse løvbladene var da? 


Men det var jo slettes ikke løv akkurat!
Julerosa har begynt å blomstre,
og vi er bare i september...
Jeg har lest litt om juleroser i bed
siden jeg ikke har hatt sånn før,
og de skal egentlig blomstre om vinteren
under snøen...


Litt pjuske etter alt regnet som har kommet i det siste,
men blomster er det ja...
Ikke vet jeg om dette er vanlig,
men koselig med litt blomster lell da.
Når jeg trodde det ikke ville bli mere av det 
i hagen vår i år :) 


Slik så julerosa mi ut i vinter,
da jeg fikk den av ei venninne før jul. 
Den likte ikke hverken varme eller å tørke ut,
noe som var veldig vanskelig å unngå...
Så kanskje derfor den blomstrer nå?
Det er jo hverken varmt eller tørt ute i staudebedet
nå om dagen... 


Klemmer fra Ingrid
-med et aldrisålite snev av julestemning,
faktisk...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar