mandag 12. november 2012

Hel strikkedress

Verdens søteste tantegull har fått seg ny strikkedress. Joda, den ble ferdig til slutt, selv om den trege strikketanta måtte strikke den lengre enn først antatt ettersom lillegull hadde vokst litt siden dressen ble påbegynt ;) 

Men hva gjør vel de når den sitter som et skudd? 
Og forhåpentlig kan hun bruke den ei stund også...?


Dressen er strikket i babyull fra Europris, etter mønster fra Rauma Ullvarefabrikk (som jeg fant i Familien i fjord en gang). Jeg kan ikke få nok av tradisjonelle strikkemønstre, som åttebladsrosene... Og hva er vel ett bedre ullplagg enn en hel dress for ett lite sjarmtroll? Jeg har lyst på en sånn sjøl, tenk så deilig å ha på... (-OG tenk for en jobb å strikke en slik til et voksent menneske, skrekk og gru... ) 
   Herlig å få noe av pinnene, og tusen takk mamma, for hjelp med knappestolper, klipping og sying (synes fortsatt det er litt skummelt).

 Jeg fortsetter med å få ting ferdig, og fester ender til jeg ser mannen med ljåen i dag. Kommer nok til å tenke meg grundig om før jeg lager meg så mange ender i fremtiden ;)


Mange klemmer fra 
treig strikketante

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar