lørdag 24. november 2012

Marius-sett

Jeg har endelig fått opp farten på strikkepinnene igjen etter ei lang pause med kun plikt-strikking. Men nå er jeg endelig der igjen at jeg strikker fordi jeg har lyst til det igjen. -Herlig! Og ikke nok med det, her går det kun i restegarn og opprekke-garn om dagen. -Herlig å få brukt opp litt av det som ligger på "lager" uten noen spesiell plan. Så i dette settet fikk jeg slått flere fluer i en smekk; garn fra lageret: Falk (noe opprekk til og med), fikk testet ut en ny votteoppskrift fra AnnepåLandet, og trur det blir en julegave. Må bare finne noen som er akkurat passe stor ;)




Sikkert ikke mange som kjenner meg som er overrasket over valget av mønster her, tradisjonelt, -som vanlig ;) Etter votteoppskriften la jeg opp til størrelse dame, men de ble litt for smale... Enten så strikker jeg litt fastere enn det er tatt høyde for her, eller så er det beregnet for by-damer med smalere lanker enn vi bondekjerringer har ;) Uansett, ingen heksekunst å lage de litt kortere, så bla de ca størrelse 8-10 år i stedet. Til lua la jeg opp 110 masker på pinne nr 3 til vrangborden, og skiftet over til 3,5 til selve lua (akkurat som på vottene). 

Nå får jeg vel bare strikke videre, er jo så godt i "siget" her :) 

Strikke-klemmer fra Ingrid


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar