fredag 22. november 2013

November i karmen

Blomster er alltid like aktuelt, uansett tid på året. De ulike årstidene har "sine" blomster, slik er det også med høsten og vinteren. 




Nå i november har selvsagt novemberkaktusen sin høysesong. Men asalea og alpefiol er også veldig aktuelle. Ved ren tilfeldighet har disse havnet i samme vindu her hos oss. Jeg oppdaget det nå i morges, litt morsomt at det har blitt slik uten at jeg har tenkt over det. Den hvite novemberkaktusen kjøpte jeg i fjord, de andre har vi fått, enten som avlegger, eller fiks ferdig med blomster og allting :) 
   Jeg er veldig glad i blomster, men prøver å begrense meg. "Alt med måte", for blir det for fullt (som det bruker å være hos oss) blir det fort veldig rotete. Men uansett, det er alltid hyggelig å få en blomst, avskåren eller i potte. Og like trivelig er det om det er grunnet familieforøkelse eller det stikk motsatte.




Strikkepinnene får også kjørt seg om dagen, både hjemme og på besøk. Når jeg går gjennom gavekurven er det alltid noe som er mangelvare: raggsokker til karer. Så nå jobber jeg med å rette opp balansen litt der. Jeg hadde fått det for meg at det tar så laaang tid å strikke sokker til karer i forhold til damer. Men det er jo ikke så ille faktisk. Det tar litt lengre tid og det går med litt mere garn (en stor bonus egentlig), det er sant. Men det er helt greit, det går jo av seg selv til tv-en om kvelden, eller mens jeg fordyper meg i litt mer julete tanker... 

Novemberklem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar