fredag 29. november 2013

Ei prinsesse verdig...

For ca tre uker siden flyttet lillegull inn på eget rom. Det var litt rart for mamma og pappa i starten, men også litt godt når vi bare fikk vennet oss til det litt. Jeg har kost meg veldig med å male og ordne inne på det lille rommet, det er så gøy å ordne i stand :) Helt ferdig blir man visst aldri, så jeg viser det like gjerne frem nå. 




Velkommen...

Alt er malt på nytt, tak, vegger, karmer og lister. Og så har vi lagt nytt gulv. Det aller meste hadde vi allerede i hus, da det ble til overs etter at vi pusset opp stua for to år siden. Det eneste vi trengte å kjøpe var maling til vinduskarmen og dørkarmen pluss eikelister. Vi ble bra fornøyde, det ble lyst og trivelig, og den knall blå fargen ble byttet ut med en litt mer nøytrale vaniljefarge. 




..."DRØM" fra Princess * ranglelenke fått av tante Gunnis * senga kjøpte vi brukt * sengekant og laken fra IKEA * dynetrekk hjemmesydd fra "mommo" * bestemorspledd heklet av meg ...




Til klær, sengetøy, tepper og annet utstyr har vi kjøpt en stooor fin kommode på jysk. Den har seks store skuffer, så her har hun plass til alt hun trenger i mange år frammover. Den er av samme materiale som senga, folinert eik. Det gir en fin helhet at møblene er laget av det samme, så eventuelle møbler i fremtiden blir sannsynligvis også i det.
   Den gamle potetkassa som bamsene "bor" i har jeg lenge lett etter det perfekte stedet til. Syns den passer fint inn her, den utgjør en fin kontrast til de lyse, myke, nye bamsene.




En søt ugle-knagg fra IKEA
til å henge stelleveska og jakka på.


Sånn, da har du sett hvordan prinsessa vår bor. Det kommer nok garantert flere bilder herfra etterhvert, det skjer stadig små endringer her inne. Jeg har ett par planer om noe på veggene blandt annet... Ellers vil jeg ikke dra for mye inn her, siden rommet er såpass lite. 

-Vi sees, nå er det tilbake til strikkepinnene og julegaveproduksjon for min del. Har jobbet nok med kontorarbeid for i dag ;) 

-Håper du får ei trivelig helg!

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar