torsdag 5. juli 2012

Buføring

Heisann, i går buførte vi til seters for sommeren! 

Det er for meg sommerens store høydepunkt og skrekkscenario, vi vet aldri på forhånd hvordan dette kommer til å gå. Du kan jo selv tenke deg, å gå fra hjemme og opp til setra med kuer og kviger, det er ikke mer enn tre km, men bratt og til tider ulendt. Årets kviger var nok litt unge, men alt i alt så gikk det vel noenlunde greit. Jeg skal ikke kjede deg med detaljer, hovedpoenget er at mamma og pappa med kuer, kviger, kalver, hund og katt nå bor på setra :) 

-Og gjett om jeg gleder meg til å besøke dem der!




På kvelden var vi i 20 års-lag til Thomas sitt søskenbarn. Det var kjempekoselig, og endelig fikk jeg og sett hvordan de har det på hytta si :) Veldig trivelig der altså, skulle jeg noen gang hatt hytte ett annet sted enn i Bittermarka måtte det være oppe ved Sennsjøen ja :) 

Nå er det snart shoppings med systren! Gleder meg, bønder i by`n og gode greier :) 

Klemmer fra Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar