søndag 7. oktober 2012

Høst i hagen

Høsten er her virkelig, og jeg må innrømme det egentlig er litt godt. Nå er tiden inne for å kose seg med skikkelig høstlige aktiviteter... -Som å tenne masse lys, fyre i ovnen, drikke masse te, håndarbeide, jakte elg, fòre fulgene, og for eksempel sette ned løk som forhåpentlig blomstrer til våren igjen. 

Jeg bestilte en del løk fra BoGrønt sin nettbutikk, samt at jeg tok vare på påskeliljene jeg kjøpte i vår. Så i går tilbragte jeg en del tid i hagen med bakenden i været for å få alle disse skattene i jorda :) 

Narsiss Mix og mine gamle fra i vår.


Krokus,
disse skal ned i plenen...


Klosterklokker.


Perleblomster.


Tulipaner


Allium,
liker disse lange stilkene med små "dusker" i toppen.


Jeg brukte de to gamle sinkbøttene
pluss den gamle sinkbaljen
i tillegg til "urtebedet",
der bare gressløken står igjen nå. 

Persille og Timian er kommet inn i potter, 
mens Koriander ikke var noe å ta vare på
etter et par frostnetter..


Jeg fikk også pottet om alle pelargoniaene, 
pluss et par planter til. 
Godt å gjøre det mens en kan holde på ute, 
blir jo litt søl uansett ;) 

Nå er det høst i hagen, og selv om julerosa blomstrer videre er det ikke så mye å se der ute lengre. Det er liksom fuglene og julerosa som er blikkfang nå. Så nå er jeg igrunnen klar for vinter og snø, slik at løkene mine kan godgjøre seg skikkelig før våren kommer. 
   For det gleder jeg meg til, å se hvordan det blir i baljer, bøtter og bed, med Narsisser, Tulipaner, Klosterklokker, Perleblomster, Allium, og Krokus i plenen, ikke minst :) 

Høstklem


2 kommentarer:

  1. Elsker bloggen din søster <3 Klem fra bittelillesøster :)

    SvarSlett
  2. Her blir det kjempefin blomstring til våren:)
    Ja..jeg er enig med deg om alle de fine høstsyslene vi nå kan ta fatt på...skikkelig kos:))
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett