fredag 12. oktober 2012

Varme i høstkulden

Helga er her, og mannen har atter reist til elg-skogen for å skaffe matauk. Det betyr at vi "damene" passer hus, fjøs og hverandre. Og vi har egentlig ikke så veldig mye imot det heller egentlig ;) Jeg koser meg skikkelig når jeg er alene hjemme for noen dager, men tenker jo litt på Thomas av og til selvfølgelig. 
   Etter fjøset i dag tidlig tok jeg en varm og god dusj, etterfulgt av en ( i mine øyne ) veldig god frokost. Hva er vel bedre enn hjemmebakte knekkebrød med lagret ost med masse smak og eple, sammen med Pukka Revitalise te? Jeg tror rett og slett Pukka er vanedannende, jeg klarer bare ikke la være ;)





Og mens jeg koste meg med God Morgen Norge på tv og siste skvett av teen, fikk jeg ferdigstilt mitt siste påbegynte strikke-prosjekt også. -Kan man ha en bedre morgen ? Det er ikke verdens største strikkeprosjekt, men godt å endelig få noe ferdig, og gleder meg til å ta de i bruk :)




Den spede begynnelse over her... Nå er de jo faktisk allerede ferdige, og jeg ble ganske så fornøyd :) Mønsteret fant jeg på drops-sidene, og jeg er hekta fra første maske. Vantene er enkle og raske å strikke, alt du må kunne er å strikke rett, samt å ta sammen, lage kast, og felle av. As simple as that. Under her ser du mine rykende ferske pulsvanter "Ellie", som jeg gleder meg til å ta de med ut på tur!

Mine "Ellie" er strikket i Sterk, en rest jeg hadde igjen etter mønstersokkene jeg strikket for... leeenge siden ;) Her er de i et innlegg fra gamlebloggen min, faktisk ganske akkurat to år siden de ble til... Tiden flyr... Liker garnet veldig godt, så ville bruke resten til noe annet enn sokker, det er jo så mykt og deilig! Dette ga mersmak, kanskje en lur gaveidè? Jula nærmer seg jo ... ;) Men dette første paret skal jeg ha sjøl uansett, likte de veldig godt. 
  




Klemmer fra Budeia

... på tide med tekopp nr to trur jeg... 

@-->---


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar