onsdag 4. desember 2013

Advent

Nå er det advent i heimen. Stjerna henger i vinduet, advent-staker, både elektrisk og med levende lys, samt kalender er på plass. Kjøpte forresten ny stjerne i år, siden den vi hadde faktisk var vel stor for vindusramma. 




Denne prisme-stjerna fra Europris (40 cm ) passer mye bedre enn papirstjerna fra IKEA ( 1 m! ) vi hadde før. Jenny synes også den var veldig fin, alt som skinner og glitrer er veldig spennende for tiden. 



Julekalenderen min :) 

Selv om jeg vet hva resultatet blir til slutt er det like spennende hver dag hvilken charm som gjemmer seg i luka. Denne bestilte jeg fra WENTZ, en morsom og litt annerledes kalender enn en med sjokolade. Og når man ikke bør spise noe særlig sjokolade er det jo helt midt i blinken ;) 




Årets advents-lysfat er litt "plukk & mix fra skuffer og skap". Fatet er fra et sett med telys-lykter og julekuler, kubbelys fra Nille, satt i sandkakeformer. Og så har jeg bare fylt på med lyse steiner, prismer og kongler. Kongler er så anvendelige og fine, kan brukes til igrunn alle anledninger og årstider.

-Love it! 

Det er sååå mye fint man kan finne ute i naturen eller hagen til å dekorere med. Etter at jeg så "Grønn Glede" sitt førjulsprogram i går ble jeg inspirert. Skal ta inn litt diverse og prøve meg litt frem tenkte jeg. Det er jo ikke noe særlig snø enda, så burde vel finne noe, greiner, lyng, mose, kongler... Jeg må nok prøve å få med meg de oppfølgende programmene også, veldig koselige altså! -Går tirsdager frem til jul på nrk1, klokka 20,15.


Advents-klem <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar