torsdag 11. desember 2014

Pultost-makeriet !


Her går det unna i dag. Jeg må bare si at jeg setter stor pris på tradisjoner, og jeg synes det er viktig å holde dem i hevd. Som å nyttegjøre melka kuene våre produserer for eksempel. For de produserer nå såpass mye at vi kan bruke melk med god samvittighet ;) -Jeg har jo vært med mamma og ystet hvit og brun ost mange ganger, jeg har kokt gubb-ost, og nå har jeg lært å lage pultost! 

Dette er ting jeg synes er veldig arti, og det er så koselig å være sammen og lage noe sammen. I går og i dag har svigermor vært med oss og "tatt ut" pultosten, så nå trur jeg at jeg kan det og ;)



Pultostens gang:

-syrnet mjlk varmes opp slik at den skiller seg..
-naturell ostemasse /skjørost...
-500 g ferdig pultost...
-NAM!


Det tar litt tid, men du verden så moro! -Og godt! Dette er hele familiens favoritt-pålegg, liten som stor :) Trenger ikke kjøpe-pålegg jeg nå, enten er det pultost på skiva, eller hjemmelaget sylte! Nam nam... Og det er tilogmed 100% lavkarbo, så jeg spiser med god samvittighet ;) 




Budeie-sjefsyster-klem ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar