tirsdag 2. desember 2014

Sokker med stemning...


Disse sokkene er det nemlig litt julestemning i synes jeg.
-Enda så enkle de er, men likevel. 
Det er vel fargevalget,
grått, rødt og grått ;) 




Enkel gå-bort-strikk,
siden jeg ikke kunne ta med det jeg egentlig strikker på ;)
Det blir fort noen par av disse,
enkle, kjappe, hjernedøde strikkeprosjektene. 
De er perfekte til tven, 
til venninnebesøk, til mammabesøk<3, 
eller som ett befriende lite prosjekt 
mellom andre større prosjekter, 
som krever mer konsentrasjon. 
-For det gjør ikke sokker.
Når man har strikket de noen ganger
 går det av seg selv.
Om det er tåa opp, kilehæl, forkortede rader,
stjernetå, eller ikke.

Akkurat disse:
Tåa-opp, 
forkorta rader i hæl og tå,
Viking Sportsragg,
pinner nr 3,
48 masker,
damestr...


-Men det aller meste geniale med å strikke sokker,
er at de alltid får ben å gå på ;) haha!
For om min egen, Thomas sin, og Jenny sin sokkeskuff
skulle bli sprengt,
er det alltid flere som vil ha. 
De alleraller fleste jeg kjenner bruker hjemmestrikkede sokker,
så det er den perfekte gave.
Kanskje ikke like sprekt å gi bort på varmeste sommeren,
og kanskje er det ikke så stor overraskelse
 lenger at jeg gir bort sokker....

-Men jeg har ikke fått nevneverdige klager enda ;) 

Klem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar