søndag 23. juni 2013

Fargerike tåfiser...

... får den som tar på seg disse sokkene. Det gjelder vel spesielt paret til høyre da. Skal man gå i sokkelesten med dissa kan man ikke være redd for å skille seg ut i mengden for å si det sånn. "Stygg-fine" vil jeg neste kalle dem, for de er litt kule og, og det er et visst system i galskapen (fargene). Det kommer riktignok ikke så godt frem på bildet ser jeg... Hmm, ja vel. Du får tro meg på mitt ord da ;) 
   I hvertfall, de er strikket av Viking Sportsragg, veldig mykt og godt, både  i ferdige sokker, og å strikke av, på pinner nr 3,5. Og så ville jeg bruke opp nøstene, så da strikket jeg fra tåa og opp. Ellers er de som vanlige raggsokker, to rett og to vrangt alle andre steder enn hæl, såle og tå. 


De blå er også Viking Sportsragg, mens tå, hæl og vrangborden oppe er av Mor Åse Superwash. Det at jeg har med Mor Åse i tillegg til ett nøste Sportsragg pr strømpe gjør at strømpene blir lengre, logisk nok. Disse er også strikket fra tåa og opp på pinner nr 3,5, men kun rettstrikk bortsett fra den lille vrangborden øverst. Og det at det bare er to blåfarger i Sportsraggen gjør med roligere og renere i uttrykket. Mye av det jeg strikker av sokker og strømper havner i gavekurven, men disse blå er jeg litt usikker på... Har litt lyst på dem sjøl nemlig... Vi får se ;)

Det blir jo tid til litt håndarbeide om dagen når en har mammaperm, så det er stadig nye prosjekter under arbeid. Akkurat nå har jeg ett hekleprosjekt, ett strikkeprosjekt (som er lagt litt på hylla, var så kjedelig...), samt ett par i hodet som jeg klør etter å få starta på. -Men da skal i allefall hekleprosjektet være ferdig først! 

Travel håndarbeidsklem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar