søndag 16. juni 2013

Nytt i hagen

Elsker å grave litt i jorda igjen, og nå var det helt nødvendig for å få ned nyanskaffelsene i bedet. Tidligere i sommer har jeg plantet ut Hortensia og Betlehemsklokke i større utepotter, da de små innepottene de bodde i tørka ut altfor fort. Nå har de det forhåpentlig en del bedre.


Snøballbuska jeg plantet ved sider av verandatrappa i fjord. Den kommer igjen, og har nå satt knopper som er i ferd med å åpne seg. Spennende å se hvordan de trives, plantene man kjøper. Og noen ganger går det jo riktig så bra :)


Vortemelk, Jonsokblom (har sneket seg med), Peon (hvit), Primula, Sverdlilje, Julestjerne, Peon (rosa), Forglemmegei... 

Husker ikke alle, men skal finne det ut. Vurderer et eget innlegg fra staudebedet etterhvert, håper å få fylt opp litt mer føsrt... 

Staude-bedet lagde jeg i fjord. Ikke alt har overlevd, men det meste. Dessuten har jeg fått utnyttet ett gavekort, og skaffet noe jeg har ønsket meg leeenge; Peoner! De er så utrolig fine, er helt forelsket i de. Klarte ikke bestemme meg for om jeg ville ha hvit eller rosa, så det ble en av hver ;) Blir spennende å se hvordan de vil trives, men håper det vil gå bra. De er litt sære å bli flyttet på, så tar sikkert ett år eller to før de trives skikkelig. 

-Men det var allerede knopper i dem
på blomsterbutikken,
så håper de spretter ut etterhvert i hvertfall. 


Hageklemmer fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar