mandag 10. juni 2013

Sokkestrikk

Noe av håndarbeidet jeg fikk gjort på sjukehuset var sokkestrikk av ymse slag. Veldig enkelt og greit, tankeløst arbeid, så lenge det ikke er med mønster på da. -Men jo, egentlig greit likevel. 

Først ut var ett par sokker jeg strikket i fjord, de var blitt slitt ut fremst på, under foten. De fikk ny tupp, enkelt og greit. Jeg hadde ikke igjen av orginalgarnet, derfor valgte jeg ett som brøt helt i stedet. Synes det ble litt morsomt :)





Neste par ut er helt standard raggsokker, to rett / to vrang og tunge-hæl i riller. Enkelt og tankeløst arbeid igjen, trengte noe å henge fingrene i mens tankene fløy. Liker fargene da :)



Så kommer de som tok litt lengre tid... Marius-sokker fra den "nye" Marius-strikkeboka. Jeg strikket dem litt kortere enn i mønsteret, brukte Silja superwash og pinne nr 2,5. Synes egentlig de ble litt vide i foten, men etter å ha prøvd dem sitter de vel ikke så aller verst likevel :) 




Og til slutt, strikket like før vi fikk reise hjem, ett par knøttsmå tøffelsokker. Babygarn fra Europris og pinner nr 2,5. Nå er de bare akkurat store nok, så spørs om jeg ikke må strikke ett par større snart. Enkelt, raskt og morsom strikk :) 




Sokker er genial strikk, spør du meg.
Det er som regel det jeg tar til når jeg ikke vet helt hva jeg vil strikke, 
bare at jeg vil strikke. 

Alle trenger dem jo ;)

Ingrid-klem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar