torsdag 27. juni 2013

Frisk som en fisk

Jeg har fått dilla på fisk i det siste. -Det er jo så mye god fisk! Ene dagen hadde jeg ovnsbakt laksefilèt med masse deilig løk, dagen etter lagde jeg fiskegrateng "lavkarbostyle" med torsk fra Isbilen. Jeg handler nemlig ikke is av Isbilen, men fisk og sjømat! Den er så fersk og ren og fin, og torsken bare elsker jeg. Så ren og kvit i kjøttet... -Nam! 


Oppskrifta er fra boka til LenaBeatrice, med ett par modifiseringer etter hva jeg fant og ikke fant i kjøleskapet. Ble veldig saftig og godt! Etter bildet ble tatt hadde jeg på masse finklippet dill og en god rømme-dæsj. -Herlig! 
   
Og etter å ha lest bloggen til Anne, moseplassen opp og ned i timesvis (der er det er så mye interessant hagestoff!!) knep jeg urtene samme dagen. Det resulterte i masse deilig mynte i salaten attåt. -Kjempegodt! Vanligvis klipper jeg ned de butikk-kjøpte urtene uansett når jeg planter de ut, men nå tok jeg altå av enda litt mer enn vanlig. Så håper jeg jo at de etterhvert vokser seg til tettere og mer buskete planter, med enda mer deilige blader til å smakssette maten med. -Og så er det jo veldig sunt da ;)


-Ingridklem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar