torsdag 13. juni 2013

Sommer og salg

Vi har hatt ett par kjempefine sommerdagen nå, med sol og varme. -Herlig! Godt å kunne gå i shorts, bikini, sole, grille, -you name it, I love it! I dag høljer regnet ned, men jeg varmer meg på minner om de fine dagene vi har hatt. 



Kuene går ute på beite om dagen, og kommer inn på ettermiddagen stappmette og fornøyde. Må være herlig å være ku når man kan få gå ute og spise deilig friskt gress hele dagen... I dag er det nok litt vått, men for å se det på den positive siden, de blir veldig rene og fine da ;) Selv om vi nok må belage oss på å bli dritblaute under fjøsstellet i efta... Det går liksom ikke an å mjølke kuer uten å komme borti dem, men vi skifter jo klær etterpå uansett da. 



Sommer betyr også salg mange steder, selv om de jo også har salg ellers i året... I går var jeg innom "Til Glede" på Trysilsenteret en liten tur. Egentlig skulle jeg ikke inn der, men da jeg så ei kiste med garn på tilbud ble fristelsen for stor, jeg måtte bare stoppe opp og se :) Sandnes Royal Alpakka til 30,- pr nøste, jeg måtte jo raske med meg litt da. -Skikkelig bra pris, alpakka er jo rådyrt til vanlig! Ble litt forskjellig som du ser, var ikke igjen så mange nøster av hver farge, men går jo an å strikke striper eller annet mønster av det. Beige, blått, grønt, brunt, grått... Nøytrale farger som passer sammen, eller kan brukes hver for seg til mindre prosjekter. Vi får se hva det blir av disse herlighetene, har ingen spesiell plan foreløpig. Når en strikker en del må man jo fylle på garnelageret av og til. Akkurat nå jobber jeg med å bli kvitt litt små-rester, oppdatering kommer om det bare jeg er ferdig med noe ;) 

Ha en super dag i regnet! 
Regn er bare solskinn i flytende form vettu ;) 

Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar