fredag 21. februar 2014

Sydag og sokker.

Før jul sydde jeg en haug med små håndarbeid-vesker og matchende strikkepinneetuier til gaver. Jeg gjorde de ganske enkle, og passe store til å ta med seg håndarbeide i på strikkekafè, symøte eller bort på besøk. Nå sist helg kom bestevenninna på sydag, og jeg fikk sydd en veske til meg selv og, endelig.. Jeg har jo alltid et strikketøy med meg når jeg er på farten, og nå har jeg endelig ei egnet veske til det og. -Liker :) 




Jeg ble veldig bra fornøyd! Det er nå fem dager siden den ble til, og den er blitt testet og brukt ved flere anledninger allerede. Det ble en del lommer, egen lomme til mobilen, strikkepinner, penger og andre småting, og en stor til oppskrifter. Veldig funksjonibelt om jeg får si det sjøl ;) -Og jeg elsker stoff-valget mitt. Liker å holde meg til noen få farger og litt ton-i-ton. -Elsker blonda og begge stoffene utenpå, ja de inni og faktisk. Denne kommer nok til å være med på mage strikkekafèer, symøter og andre "utflukter". 



Marius-strømper


Disse søte strømpene var med å innvie veska over. Jeg skulle på strikkekafè sist torsdag, og hadde ikke noe egnet strikketøy å ta med meg. Jeg holdt på med votter til Jenny, manglet ca halvannen cm på vott nr to, ikke så spennende å ha med seg... Så jeg dykket ned i garnlageret og fant i farten lyse rosa og hvitt rubin. -Ok, tenkte jeg, det blir sokker! Nøstene og strikkepinneetuiet ble knadd nedi veska i full fart, og så for vi avgårde. Egentlig angret jeg litt på fargevalget, det ble litt liten kontrast på mønsteret, og ikke så lett å se om det ble riktig... 
-Men det ble det, og de er ferdige og klare for bruk (hvis noen vil ha så upraktiske sokker...). 

Hvis du lurer på hvordan disse strømpene kunne være med å innvie veska som ikke ble laget før søndag når strikkekafèen var torsdagen før, så ble de faktisk ikke feridge før mandag. 



I love restegarn!


For to-tre uker siden strikket jeg opp mine siste sokke-garn-rester til ett par stripete sokker. Du kan se mer om dem her.  Da Jenny-gullet og jeg var hos mamma & pappa i helga fikk jeg en pose med sokke-restegarn av mamma. -Heldige meg! Da kan jeg strikke mange flere morsomme sokker, i alle regnbuens farger, nesten... Over her er første par ut, helt enkle raggsokker, to rett & to vrang, str ca 41. 
   
Det blir nok flere par sokker her framover, imellom andre ting. 

Klem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar