mandag 20. oktober 2014

Herlige helga...


Da er nok ei helg over, brått og brutalt ;) 
De bare flyr forbi, helgene...
Ikke så rart når en fyller de med så mye moro,
familie, shopping, håndarbeide...
-Og så denne lille rampeungen da! 
Aldri ett kjedelig øyeblikk så lenge ho er våken..




Det store nå er å klatre opp overalt, 
sofa, lenestol, -salongbordet var morsomst!

Thomas var på elg-jakt denne helga og.
Det er visst ikke så lett og finne,
-og enda vanskeligere å få has på den siste elgen de skal ha...

Så på lørdag koste Jenny og jeg oss på Loppis i bygda
med mommo og tante Stine. 
Det var egentlig ikke mange gode kupp å finne synes jeg, 
og egentlig skulle vi ikke handle noe heller,
-men du vet jo hvordan det er......
Det ble med litt hjem da, 
her ser du noe av det:




-Elskerelskerelsker dynetrekket! 
-Og slike konfektformer har jeg ønsket meg lenge...
Skal nok lage mye godt i disse!

Er veldig i tenkeboxen over retrotrekket da, 
egentlig var det tenkt til dyna til Jenny...
-Men jeg får tusen(!) idèer om ting å sy av det
hver gang jeg titter på det... 
Får tenke litt til...

Og i fremtiden er jeg veldig på utkikk etter flere! 

@->---


I går (søndag) var vi på Høstfesten 
til Fossekallen 4h i Engerneset samfunnshus.
-Like koselig som vanlig! 
Flinke unger, fine utstillinger, morsom underholdning,
gode kaker, og ett kjempefint nyoppusset samfunnshus!!! 
-Og en unge som ikke klarer sitte i ro
 i mer enn to sekunder om gangen... 
Ble litt svett, men heldigvis var mommo og tante Stine der
 og avlastet meg litt ;) 


Det er liksom litt vanskelig å komme igang 
på en mandags-morgen,
når helga har vært så innholdsrik...
Når man ikke har noen jobb å gå til 
og liksom skal gjøre mye hjemme...

-Vel, jeg har begynt litt... 
Og bare jeg kommer litt lengre skal jeg ta frem symaskina også. 
-Det er ei gulerot som ikke er så dum å ha ;) 

Mandagsklem fra Ingrid
-med kaffekopp nr tre i handa.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar