mandag 27. oktober 2014

Omstart...



Oppfølging av "2mndr igjen"
Obs: lavkarbo-diabetes-vektnedgangs-innlegg! 
-Bare en liten "heads up" ;) 



Det er mandag.
Det er ca to måneder igjen av "tiden".
Det er NÅ det gjelder...

Jeg ar brukt helga på litt innkjøring og bevisstgjøring ang kostholdet mitt. Alt jeg spiser registrerer jeg på diett.no, og ser på hva det egentlig inneholder av kalorier, karbohydrater, protein og fett.  Jeg ser allerede (og visste jo fra før) hvor bra LK er for blodsukkeret mitt. -Energien er bedre, og jeg er mye bedre i magen. Om jeg "skeier" ut med for mye karber blir magen fort oppblåst og vond, bl.a... 





Nå er jeg bare veldig motivert for å holde på frem til jul på temmelig strengt kosthold. Det er ikke vond mat, jeg sulter ikke, jeg går ned i vekt, det er bra for blodsukkeret, og jeg har det så mye bedre. 
-Så hvorfor ikke???


Kroppen er veid, dagens mat er planlagt, handlelista er skrevet....

Jeg skal ned seks og en halv kilo,
og det er åtte uker (og to dager) igjen...


-Bring it on!!! 


3 kommentarer:

  1. Du er så flink! stolt av deg storesøster <3
    - Bittelillesyster

    SvarSlett
  2. Så flink du er!!
    Burde kanskje prøve noe slikt jeg også - for jeg plages mye med magen.
    Deriblant luftsmerter og oppblåst mage....
    Hm... Ja, jammen tror jeg at jeg skal gjøre det!
    Takk for INSPIRASJON :)

    God klem fra Ann Elisabeth!

    SvarSlett
  3. -TuSeN tAkK ! for hyggelige tilbakemeldinger!
    Kos at "lille meg" kan inspirere andre ;)

    Jeg er hvertfall veldig motivert, og er godt inne i "tralten" nå. Jeg tror ingen har noe å tape på å prøve, man velger jo selv hvor mye en vil kutte i karbohydrater. For å komme i ketose må man kutte mye, men det er jo ikke alle som vil det. Jeg anbefaler å lese en del om det før en hiver seg uti det. Det er litt uvant måte å tenke, og spise på, men hvertfall jeg kjenner at det er veldig godt for kroppen :)

    LyKkE TiL!

    SvarSlett