tirsdag 24. april 2012

Heklede grytekluter

Jeg har blitt litt hekta på enkel hekling etter de to små oppbevaring-koppene jeg heklet for litt siden. Jeg liker godt å hekle med litt tykkere garn, som Bomull Sport fra Spar Kjøp. Ikke bare er det enklere å se med litt tykkere garn siden  jeg er svaksynt, men det finnes også i maaange fine fagrer :) For selv om jeg liker det enkle og rene, så hører det liksom våren til med litt mer glade farger. 


Disse gryteklutene ble til fordi jeg trengte noe enkelt å ha med på denne månedens strikkekafè i grenda vår. Egentlig hadde jeg tenkt å hekle ei stor bestemorsrute og strikke en like stor lapp og sy dette sammen. Men som så ofte endret planen seg mens jeg heklet, blant annet på grunn av at grytekluten da ville blitt veldig liten. Derfor ble det fire små på "fremsiden" og en stor på "baksiden". På den store lappen heklet jeg på en omgang fastmasker til slutt, for at den skulle bli nøyaktig like stor som de fire små til sammen. Til slutt la jeg lappene med vrange mot vrange og heklet dem sammen med kjedemasker. Hempa består av femten luftmakser. 

Disse gryteklutene var kjappe og morsomme å lage, og såpass enkle at jeg kan hekle mens jeg ser på tv eller på strikkekafè :) Jeg tror jeg skal gi bort disse i gave, og jeg trur også at jeg skal hekle flere. De er kjempefine å ha liggende på lur til bursdag-gaver eller til jul. 


Klem fra 
Ingrid 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar