tirsdag 10. april 2012

Hjernedød hekling...

Selv om hodet kretser rundt bryllup om dagen må jeg ha noe i hendene også. Slik er jeg bare, så nå er mønsterstrikken lagt bort for ei lita stund mens jeg prøver meg på litt enkel hekling. Jeg er ikke så god på å hekle, og roter stadig sammen hva som er fastmasker og hva som er kjedemasker. Men det går som regel greit likevel, sålenge det ikke er så innviklede mønstere. 



Jeg hadde en idè om en slags oppbevaringskurv til badet, til hårspenner, q-Tips og andre småtterier. Jeg rotet frem noe Bomull Sport og tok utgangspunkt i et mønster fra det nyeste M by M for å få bunnen flat. Da jeg syntes den var stor nok fortsatte jeg bare med en fastmaske i hver fastmaske fra omgangen før, rett oppover. Den første omgangen på vei oppover heklet jeg kunn i bakre maskeledd for at den skulle forme seg slik jeg ville. På toppen heklet jeg på vifter av staver i hvitt Bomull Sport til blondekant. Det hvite hjertet er fra samme garn, også hentet fra M by M. Det var den rosa kurven. 
   Den grønne lagde jeg på samme måte, bare mindre. Og her heklet jeg alle maskene i bakre maskeledd. Enkelt og kjapt, og relativt hjernedødt arbeid. 

Men når jeg først holdt på med bomullsgarn, hekling og M by M har jeg likegodt startet på en annet prosjekt også. Hva det blir, skal du få se etterhvert ;) 




Klem fra Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar