søndag 25. mars 2012

"Aftenstjerner"

Hvis du kanskje synes jeg har hatt noen litt "rare" innlegg i det siste, slik som innleggene om tråkling og quilting, så er årsaken enkel. Jeg har sydd en løper i bryllupsgave til bestevenninna mi. Det har vært litt jobb, og jeg har ikke helt klart å ikke blogge litt om den, selv om den var "hemmelig". Men nå er den ikke hemmelig lengre, så nå kan jeg vise den frem :) 





For første gang har jeg sydd disse søte stjerneblokkene jeg har siklet på lenge. "Aftenstjerne" heter de, og er egentlig ikke veldig vanskelige, men man må være veldig nøyaktig hele tiden. Jeg elsker det blå stoffet med rosenknoppene på, og tok igrunnen utgangspunkt i det da jeg skulle velge ut de andre. 


Ganske enkelt oppsett, med tre stjerner på rad, to "rammer" rundt som tar igjen fargene i stjerneblokkene, og en "tittekant" som bryter opp og fresher opp litt. Jeg er veldig bra fornøyd med resultatet, jeg er jo egentlig ikke så flink til å sy, men synes det er gøy å prøve litt. Det er jo en første gang for alt, og her ble det min første gang for både Aftenstjerne-blokken, og hånd-quilting. Det var da jeg satt og quiltet på den ytterste ramma, jeg oppdaget at det faktisk er bier og blomster i det blå stoffet(!). Blomstene visste jeg om, sammen med bladene, men biene oppdaget jeg først da. Passer veldig bra til bryllup da ;) 
   Vel, da har jeg tilbakelagt en jomfru-tur innen søm og quilting. Får vel fortsette å sy utover våren, så jeg ikke kommer helt ut av det. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar