torsdag 8. mars 2012

Så god som ny

Av og til hender det jo at plagg blir utslitte, eller ryker på en eller annen måte. Særlig favorittplagg, som er blitt mye brukt, kan være utsatte. Da er det kjekt å ha såpass strikkekunnskaper at man kan reparere det enkelt og greit sjøl.. Evt kjenne noen som kan gjøre det for seg. Det er i denne kategorien jeg visstnok befinner meg. Dattera til ei jeg kjenner har nemlig ett par votter som er blitt brukt mye. -Helt til tommelen gikk opp i tuppen, da var det litt krise. 


Må innrømme jeg var litt betenkt, men siden det ikke spilte så stor rolle om jeg fant helt likt garn tenkte jeg å prøve. -Bare votten kan brukes er det meste greit, var beskjeden jeg fikk. Så nå blir det spennende å høre hva hun synes, har levert den tilbake i dag. Løsningen ble svart Robust, og en stripe av det gråe de er laget av. Robusten ble litt svartere enn de andre "svarte" stripene, men jeg håper ikke det gjør så mye. 
  Nå holder jeg på å rote i sokkegarnet mitt, for jeg må reparere en sokk (faktisk!). Pappa har nemlig slitt hull på hælen på ett par han fikk til jul for ett par år siden. De var egentlig strikket av restegarn, men jeg tror faktisk at jeg har en liten tull igjen fortsatt. Må bare finne den ;) 


Klem fra strikke-repratør Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar