mandag 13. februar 2012

God mandag

Hadde alle mandager vært som denne ville nok uttrykket "Monday blues" ikke eksistert. Ble tidlig kveld i går, så da våknet jeg tidlig i dag, uthvilt og i godt humør. -Herlig! 
   Jeg startet dagen med "God Morgen Norge" og strikking. Det er igrunnen den beste starten på dagen jeg kan tenke meg :) Etterpå prøvde jeg meg på å bake lavkarbo-brød, fra boka "Slank & Sunn med Lavkarbo", som er i dagligvarebutikkene nå. 


Kjøpes på blandt annet allerbok.no

 Jeg har etter å ha lest i Allers fra sist uke, funnet ut at lavkarbo kan være fint for meg. Siden jeg har intoleranse mot melk, egg, en del mel og korn er det faktisk en del lavkarbo-oppskrifter jeg kan bruke. Det er i mange av de, små endringer jeg trenger å gjøre. Jeg ble så glad da jeg oppdaget dette, for det er ikke alltid så enkelt å finne gode oppskrifter på mat jeg kan spise som faktisk smaker godt. Etter å ha smakt på brødet jeg bakte i dag er jeg glad for at jeg kjøpte denne boka! Her er det folk som har sendt inn oppskrifter, og så har de laget en kokebok av dem. -Kjempebra! Her trenger jeg ikke handle masse dyre greier på helsekost, bare fiberhusk og fibrex, resten finner jeg i dagligvarebutikken. 

-Gleder meg til å teste ut flere oppskifter, og vurderer å kjøpe de to bøkene som har kommet ut tidligere i samme serie :) 


I dag er det strålende vær igjen, etter håndarbeids-økta på morgenen i dag tittet sola frem over tretoppene. Vi bor inneklemt med høy furuskog på alle kanter, så den når oss ikke før litt utpå dagen nå på vinteren. Men duverden så herlig det er når den kommer :) Da var vi kjappe på med klær og bånd for å ta oss en liten gåtur og nyte sola! Med 6 minus og bare en liten trekk i lufta var det kjempegodt, og det jeg håper vil bli vår daglige tur var unnagjort nesten litt for fort. 
   Nå er det litt husarbeid, forhåpentlig litt mer strikking, middag (hjemmelagede fiskekaker i dag), før det er Tupperware-møte i kveld. 

-Ha en super mandag, og ei fin uke :) 

Klem fra Ingrid!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar