fredag 10. februar 2012

Hjemmelaget meisebolle

Utgangspunktet for dette lille prøveprosjektet var at jeg hadde igjen en bit Delfia-fett etter julegodisen. Og hva er vel bedre enn at noen kan nyttegjøre seg av det, i stedet for at det havner i søpla? Jeg liker i alle fall denne løsningen mye bedre. Samtidig grep jeg sjansen til å bli kvitt litt frø og korn jeg hadde i kjøkkensapet, som jeg strengt tatt ikke bør spise. Bare dumt å ha i liggende. 


Slik gjorde jeg:


1 stk tom rømmeboks
1/2 bit med Delfia-fett
litt miks av korn og frø fra skapet, 
f.eks: linfrø, sesamfrø, rosiner, hasselnøtter (hakket) og litt havregryn. 


Jeg fylte oppi den tomme boksen av frø, nøtter og rosiner, og helte over smeltet defia-fett til det dekket helt. Man kan såklart bruke alle typer matfett, men lurt å bruke noe som holder seg stivt selv om det skulle bli mildt ute. Jeg vurderte å sette i en tråd til oppheng, men fant ut at vi har en fin plass der denne kan stå ute ved siden av det avdankede juletreet med fuglemat i. Kjemt å ha det litt samlet :) 







Ha ei fin helg!


Fredagsklem fra Ingrid

PS: Husk morsdagen på søndag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar