fredag 1. juni 2012

Frø så det holder

-Hvertfall for i år :)

I dag (allerede!) fikk jeg pakka mi fra Botansisk Verden. Må jammen si det gikk fort! Jeg var forberedt på litt venting nå i "sesongen", men her var det effektiv kunebehandling må jeg si :) 


Jeg bestilte Dill-frø, og Løpstikke-frø, samt Brokkoli-frø som kom i små hvite poser...


Frø til gulrot, salat og rødbeter på fem meter lange bånd. Kjempekjekt, slipper både tynning og masse luking. -Liker! 


Frø til Mainepe og Squash kjøpte jeg på Kais gartneri (Oasen Hageland) på Ridabu i går. Mainepe hadde vi da jeg var liten, blir gøy å prøve :) 


Her ser du potetåkeren vår, 48 rader med poteter (tror jeg det ble?). Og så lagde vi ett par ekstra rader til å ha litt diverse grønnsaker i. De fleste frøene skal nok i åkeren, men også noe i urte-bedet du ser under her. Dill og Løpstikke skal i alle fall dit, tror det meste andre skal i åkeren. Må bare undersøke litt mer før jeg er hundre % sikker... 


Jeg som ikke trodde jeg skulle så noe som helst eller gjøre noe som helst i hagen i år... Trodde ikke jeg hadde tid eller overskudd til annet enn bryllup og fjøsbygging i år.. Nå har vi satt masse poteter, og skal strax så gulrot, rødbeter, salat, mainepe, sguash, brokkoli... Noen ganger må man bare være litt impulsiv, gripe de sjansene man får :) 
   Jeg koser meg hvertfall glugg med planting og stell i hagen!


Her ser du en som snart skal få ny jord. Bildet er fra i fjord, da blomstret den så fint. I år vil den ikke, ikke de to andre heller... Skal bytte jorda og se om det hjelper. Og kanskje vanne litt oftere? 

Det er i alle fall planen, og planer må man jo ha :) 

Klemmer fra Ingrid
-Med jord under neglene
og grønske på buksa ;) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar