torsdag 31. mai 2012

Planteshopping på impuls

I dag skulle jeg ikke gjøre så mye annet enn husarbeid og litt pusling i hagen... Trodde jeg... Men så ble det plutselig impuls-tur på shopping i stedet. Det kan jeg absolutt like :) Særlig når det var planter og hagestæsj vi jakta på. Her skal du få se noen av skattene mine...








Supersøte blomsterpinner, to med frosk på og en med sau. De med engler greide jeg merkelig nok å la være igjen på hagesenteret.. 



Zamioculcas (Garderobsplanta), Endelig har jeg også fått meg sånn! Synes de er så fine, og endelig ble det en på meg også. De hadde også kjempestore, men denne blir vel også stor en gang :) 


-Men hva er det som gjemmer seg mellom bladene?


-Ei høne! Hi hi, den må nok duge frem til vi får ordnet oss med "live" høner. Det har jeg også skikkelig lyst på, men blir nok ikke i år i alle fall. Men nå har jeg jo ei, så det haster ikke så mye. Ikke krever hun mye stell heller, supert! Blir ikke så mye egg da men.. Det har de heldigvis på butikken ;) 



Jeg som egentlig ikke skulle handle noe særlig kjøpte tilogmed ei prydbuske (!), så den tanken var ikke mye verdt. Den er samme typen som den på bildet over, Snøballbusk, men ganske liten enda. Jeg kunne bare ikke gå ifra den, så enkelt var det. Blomstene sitter samlet som små snøballer, skikkelig søte :) 

I tillegg ble det litt frø, "støttepinner", orkidè-jord, fiberduk og litt annet småstæsj til hagen. Det skal nok blogges, men må få det på plass først.


Har hatt en toppers dag, 

tusen takk for turen lillesøster!

Klem fra Ingrid


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar